Ako pomohli dostať študenti ušľachtilú myšlienku medzi mladých ľudí?
V nedeľu 31.5.2020 sa na Instagram stories známych ľudí objavil neznámy post, plná fľaša alkoholu s nápisom Hľadá sa a #hladasacislo10. Za obdobie 10 dní zaplavoval sociálnu sieť Instagram tento príspevok „Hľadá sa“. V skutočnosti sa jednalo o sociálnu kampaň študentov Digitálnej marketingovej komunikácie UKF, ktorí chceli upozorniť na vážne riziko požívania alkoholu za volantom.
O akú kampaň išlo?
Študenti hľadali vážny sociálny problém, na ktorý je potrebné upozorniť a bojovať s ním.
Medzi najväčší problém Slovenska, pred ktorým sa mnohokrát zatvárajú oči je alkohol. Ešte väčší nepriateľ ako alkohol samotný je alkohol za volantom. Na Slovensku sa pravidelne nájdu opití šoféri, ktorí nafúkajú nemalé percento alkoholu. Študenti vychádzali zo štatistiky, že každá 10. autonehoda na Slovensku je spôsobená vodičom pod vplyvom alkoholu.
Ako pristupovali k stratégii?
V nedeľu 31.5.2020 sa na Instagram stories známych ľudí objavil neznámy post, plná fľaša alkoholu s nápisom Hľadá sa a #hladasacislo10. Za obdobie 10. dní zaplavoval sociálnu sieť Instagram tento príspevok „Hľadá sa“. 40 známych osobností na svojich Instagram stories zdieľali tento post s otázkou:,,Čo sa hľadá?“ ,,Vie niekto o čo ide?“ ,,Čo to môže znamenať?“ Ich sledovatelia sa okamžite zaujímajú, čo znamená ten príspevok, ktorý zdielali, všetky ich otázky dostali rovnakú odpoveď: ,,Sleduj profil @hladasacislo10 a čoskoro sa dozvieš viac.“ Ľudia boli presmerovaní na profil záhadnej kampane.
Medzi časom sa pridávajú aj neoslovení ľudia, ktorí pridávajú príspevok „Hľadá sa číslo 10“ na svoj Instagram stories a dopisujú k nemu, aby sledovali profil @hladasacislo10 a dozvedia sa viac. Na profile každým dňom pribúda jeden príspevok, v ktorom paradoxne ubúda alkohol a fľaša je viac rozmazaná.
Čo bolo cieľom kampane?
Tematicky 10.príspevok, na ktorý už viacerí nedočkavo čakali vysvetlil zámer študentskej kampane dostať zdrvujúcu štatistiku, že každá 10.autonehoda na Slovensku je zavinená vodičom pod vplyvom alkoholu medzi mladých ľudí, ktorých sa to najviac týka.
Hosťami digitálneho eventu boli odborníci z občianskeho združenia Slovensko bez drog a neziskovej organizácie Budúcnosť n.o.
Na konci kampane sa konal digitálny event, kde mohli ľudia položiť otázky, ktoré ich zaujímali a týkali sa tematiky legálnych a nelegálnych drog, tie zodpovedali odborníci z občiasnkeho združenia Slovensko bez drog. Otázky, ktoré ich zaujímali ohľadom rôznych závislostí a násilia mohli položiť odborníkom z neziskovej organizácie Budúcnosť.
Výsledky kampane
Profil zasiahol viac ako 50 tisíc ľudí. Dosiahnutých cez 3000 interakcií ľudí a viac ako 350 zdieľaní.
Hlavná myšlienka kampane
„Chceme, aby si ľudia uvedomili problém alkoholu na Slovensku a začali sa na alkohol pozerať s väčšou vážnosťou a najmä zodpovednosťou. Chceme, aby mladí ľudia brali alkohol s rešpektom a ohľadom na následky. Dúfame, že si vďaka našej kampani minimálne jeden človek uvedomí aké následky môže mať alkohol za volantom,“ študenti digitálnej marketingovej komunikácie.
Najnovšie komentáre